LO im. Oswalda Balzera w Zakopanem

Powrót do strony głównej

08-11-2021

2c- turystycznie i kulturalnie!

2c

Klasa 2 C na wycieczce.

Trzeci oraz czwarty dzień listopada klasa 2c spędziła poza murami szkoły, ponieważ uczniowie z p. prof. Martą Jelonek oraz p. prof. Marią Jarończyk przebywali na wycieczce.

Pierwszym punktem na naszym szlaku był Olkusz i podziemia tego miasta. Na miejscu mogliśmy poznać między innymi historię związaną z kopalniami na tamtym terenie, ale też dowiedzieć się wiele o samej miejscowości. Anegdot oraz ciekawostek o minionych latach nie skąpił nam sympatyczny przewodnik.
Po obiedzie wyruszyliśmy do kolejnego punktu wycieczki, a mianowicie zamku w Ogrodzieńcu. Po drodze udało się również odwiedzić Pustynię Błędowską.

Gdy zaszło słońce, dotarliśmy do Ogrodzieńca, by zwiedzić niezwykle klimatyczne ruiny starego zamczyska. W czasie tych odwiedzin wrażeń miały nam dostarczać duchy błądzące między podświetlonymi na czerwono murami budowli. Przed wejściem na wzgórze zamkowe klasa dała popis swojej kreatywności, przebierając się w najróżniejsze stroje, które utrzymane były w mrocznej estetyce. W końcu pełni wrażeń dojechaliśmy do miejsca naszego noclegu w Woli Kalinowskiej.
Drugi dzień to zwiedzanie Ojcowskiego Parku Narodowego, w którym podziwiać mogliśmy Grotę Łokietka oraz formacje skalne, takie jak Maczuga Herkulesa. Następnie udaliśmy się do Krakowa, by obejrzeć spektakl ,,Śluby panieńskie” A. Fredry w Teatrze Stu. Po zakończeniu przedstawienia zachwyceni wróciliśmy do Zakopanego. Podczas przebywania trasy mogliśmy zapoznać się z obfitym w różne utwory repertuarem muzycznym, głównie z polskiej sceny hip-hopowej (stało się to później standardem w czasie wszystkich pokonanych autobusem odległości).

Oswald Balzer Oswald Balzer
Patron I Liceum Ogólnokształcącego
w Zakopanem
Srebrna szkoła 2021 - ranking perspektyw