LO im. Oswalda Balzera w Zakopanem

Dla biochemików


Olimpiada Chemiczna

http://www.olchem.edu.pl/

Olimpiada Wiedzy Chemicznej z Wydziałem Chemii Uniwersytetu Jagiellońskiego

https://dlaszkol.chemia.uj.edu.pl/o-konkursie

Ogólnopolska Olimpiada z Chemii organizowana przez Olimpus

https://www.olimpus.edu.pl/

Ogólnopolski Konkurs Chemiczny ALCHEMIK

http://www.alchemik.suwikr.pl/alchemik/konkurs.html

Ogólnopolska Olimpiada „O Diamentowy Indeks AGH”

http://www.diament.agh.edu.pl/

Konkurs „O Złoty Indeks Politechniki Krakowskiej”

http://indeks.pk.edu.pl/new-page.html

Konkurs ” O Złoty Indeks Politechniki Śląskiej”
https://rekrutacja.polsl.pl/zloty-indeks/

Mikroskopowanie – w świecie przyrodniczego ZOOMu 

 


Chemiczny polonez…

To nie ćwiczenia tańca studniówkowego, ale nasze piątkowe zajęcia z chemii podczas których poznawaliśmy stany kwantowe elektronów w atomie i ew. cząsteczce tworząc „żywe” diagramy energetyczne. Pozwoliło to nam lepiej przybliżyć i wyczuć prawa opisujące mikroświat..Poznaliśmy wiele nowych pojęć: obszary orbitalne niewiążące, wiążące, antywiążące, rząd wiązania, wiązania sigma i pi..Ruch w nauce często pozwala lepiej opanowywać treści. Mam nadzieję, że lekcja podobała się  


Doświadczenia Cr i jego związki

3LO z Balzer Zakopane prezentuje co ma wspólnego chrom z GoogleChrome..  Było kolorowo, wybuchowo, wulkanicznie a na pewno dynamicznie  Pozdrawiamy!

 


Doświadczenia Fe i jego związki

Podczas ostatniej lekcji, po wprowadzeniu teoretycznym przystąpiliśmy do wykonania serii doświadczeń związanych z żelazem i jego związkami. Poniżej prezentujemy efekty naszych prac i analiz. Rozwijamy umiejętności manualne i praktyczne. 


2018-10-17

W świecie doświadczeń – pierwiastki i związki bloku p – wspólna praca zdalna w ramach blended-learningu @@@

Klasy LO rozpoczęły ostatnio cykl doświadczeń chemicznych dotyczących charakterystyki pierwiastków bloku p..Poniżej prezentujemy doświadczenia związane z Al…Wkrótce cała relacja z naszych ponad 20 doświadczeń..Uczniowie póki co opracowują wspólne sprawozdanie w GoogleDocs, które po skończonej współpracy zamieścimy na @..Rozwijamy kompetencje informatyczne-komunikacyjne oraz pracy w grupie.. 🙂 W piątek czeka nas omówienie doświadczeń, analiza wyników i doskonalenie umiejętności autoprezentacji…

 


2018-10-17

3 GIM vs Plickersy

Z kolei młodsi uczniowie z 3Gim zmierzyli się dziś po raz pierwszy z kartkówką Plickers. Widząc ich entuzjazm i emocje przypuszczam, że Plickersy spodobały im się 🙂 


2018-10-10

3 G w świecie alkanów..

W celu poznania budowy cząsteczek węglowodorów nasyconych (alkanów) wykonaliśmy modele 3D przedstawicieli ww. szeregu homologicznego: metan, etan, propan, butan… Ukazały one nam liczbę atomów, sposób ich wzajemnego ułożenia i połączenia w cząsteczce. O tym jak ważna jest struktura dowiemy się na kolejnych lekcjach poznając właściwości fizykochemiczne. 

 


2018-10-01

W chemicznym świecie skał i minerałów..

Uczniowie klas pierwszych zawitali do świata minerałów i skał. Poznają ich budowę chemiczną, właściwości oraz zastosowanie. Omawiamy również procesy technologiczne, w których surowce te są wykorzystywane.


2018-wrzesień

Rok 2018/2019

Biochemicy uważają za otwarty..

Podczas naszych zajęć laboratoryjnych poznawaliśmy szkło i sprzęt, karty charakterystyk substancji oraz badaliśmy właściwości fizyczne metali i niemetali…


 

Pora na świat mięczaków.. i wcale nie wymiękamy z nauką biologii 😛


 

Poznajemy świat stawonogów…


Tkanki zwierzęce…

 


Biochemiczny piątek 13-tego – Cykl Calvina…

Podczas dzisiejszej lekcji uczniowie poznawali cykl Calvina zachodzący podczas fotosyntezy. W tym celu zastosowano wizualizację zmian zachodzących w budowie cząsteczek i reakcji jakim one ulegają.


Ciekawa obserwacja w sali języka angielskiego 🙂

Podczas wtorkowej lekcji uczeń zaobserwował na szkolnych roślinach ciekawe zjawisko tzw. gutację, które kilka lekcji wcześniej omawialiśmy. Przedstawiamy zdjęcia.


Kreatywność uczniowska, czyli jak szybko nauczyć się o fitohormonach 🙂

Podczas dzisiejszej lekcji uczniowie prezentowali swoje prace dot. funkcji, lokalizacji i czasu występowania poszczególnych regulatorów  związanych ze wzrostem i rozwojem roślin. Prezentujemy efekty prac wraz z zastosowanymi technikami pamięciowymi.

 


Uczniowie a Plickersy

27.03.2018r. uczniowie zmierzyli się z nietypową kartkówką z metabolizmu z zastosowaniem TIK, z użyciem aplikacji Plickers.


Dzień Otwarty LO 21.03.2018r.

Gosia, Zuzia, Adrian, Adam, Grzesiu i Mikołaj wraz z nauczycielkami od biologii przygotowali warsztaty i pokazy w ramach promocji szkoły. Uczniowie prezentowali ciekawe aplikacje: Anatomy 4D, Elements 4D, Pl@ntNet, naturalne okazy roślinne zebrane podczas naszych zajęć terenowych, modele grzybów i i ich cykle wykonane podczas lekcji. Prezentowali również jak wykonać replikę epidermy (skórki) z liści roślin przy użyciu lakieru do paznokci oraz jak wyhodować pantofelki. Podczas promocji szkoły bardzo przydał się nam zakupiony mikroskop z kamerką USB, który daje możliwość obserwacji Live, robienia zdjęć i nagrywania filmów. Mamy nadzieję, że mikropodróż w świat przyrodniczy spodobała Wam się…a my dalej działamy, nie tylko podczas promocji 🙂

 


 Owocowy świat…

W ramach ostatnich lekcji, po tym jak wyjaśniliśmy w jaki sposób powstają owoce, przyszła pora by przybliżyć owoce świata. Każdy uczeń przygotował krótką prezentację dotyczącą danych owoców, zdjęć roślin na których rosną oraz rejonu kuli ziemskiej z której pochodzą. Wiele osób przedstawiło też ciekawostki na temat owoców, z kolei inni przynieśli okazy do degustacji podczas lekcji.


Modelujemy cykle ostatnio poznanych grup roślin: nagonasiennych i okrytonasiennych

Uczniowie klasy 2LO zostali specjalistami od roślin i chyba polubili modelowanie 🙂 Oto efekty naszych prac..Powoli przechodzimy do nowego działu w stronę biochemii, ale ten dział też jest bardzo ciekawy, gdyż koreluje biologię z chemią, które pozwalają nam holistycznie zrozumieć świat przyrodniczy.


Poznajemy iglaki

Ostatnie zajęcia terenowe wzbogaciły naszą pracownię o gałązki i szyszki drzew iglastych z naszego otoczenia. Przydały się one do analiz taksonomicznych i nauki rozpoznawania cech morfologicznych igieł i szyszek wybranych gatunków. Pracowaliśmy z kluczem do oznaczania roślin, poznając na czym polega metoda klasyfikacji tzw. podział dychotomiczny, o której uczyliśmy kilka lekcji wcześniej.

 


Zajęcia terenowe, czyli co skrywa nasze najbliższe szkolne podwórko 

Podczas piątkowej lekcji wybraliśmy się na krótką wycieczkę wokół szkoły, poszukując organizmów ostatnio omawianych na lekcjach biologii. Zebraliśmy okazy tzn. szyszki, gałązki by na następnej lekcji – Przegląd nagonasiennych – nauczyć się rozpoznawać przedstawicieli wybranych gatunków iglaków, stosując klucz i naturalne okazy. Zaobserwowaliśmy również przedstawicieli: mszaków, porostów oraz grzybów..

 


 

MODELOWANIE przyrodnicze, czyli poznajemy cykle rozwojowe paprotników 🙂

Nauka też może być ciekawa, zwłaszcza kiedy zmienimy podejście na bardziej praktyczne i kreatywne. Poniżej prezentujemy efekty naszej dzisiejszej pracy. Zachęcamy do obejrzenia naszej galerii @ oraz szkolnej gablotki..cd. nastąpi

 

 

 


 Mnemotechniki, czyli kreatywnie notujemy poznając tkanki roślinne

Sposób zapisu i tworzenie notatek w zeszycie odgrywa kluczową rolę w percepcji i przyswajaniu danego materiału, gdyż nasz mózg nie znosi nudy i nie ma struktury linearnej..Podczas lekcji Tkanki roślinne spróbowaliśmy stworzyć notatkę w postaci mapy pojęciowej, analizując zakresy pojęć, ich hierarchię oraz zależności między nimi..Efekty naszych pierwszych prób prezentujemy poniżej..


 

Jak rozmnażają się grzyby?

Sprzężniowce, workowce i podstawczaki pod lupą klasy 2LO..Oto efekty pracy uczniów…

 

 

Oswald Balzer Oswald Balzer
Patron I Liceum Ogólnokształcącego
w Zakopanem
Srebrna szkoła 2023 - ranking Perspektyw